Ave Maria by Noa『ロンドン・コーリング/Nomad Lifeを生きる』

先日のブログでイスラエルのシンガー、アヒノアム・ニニ(通称ノア)について書いたが、彼女が歌っているグノー作曲のアヴェ・マリアは、彼女自身の詞で、素直な飾り気のない言葉で願いが込められている。

明日8月15日はイタリアではFerragotoと言う祝日で聖マリアの昇天の日と信じられている。

まだまだ暑いイタリアやイスラエルに想いを馳せながら、、、、

 

Ave Maria

Where have you been hiding?

Don’t you know we need you!

Things are looking pretty bad down here.

I know that there is a beauty

Gentleness, and laughter

These are the things you always stood for

Help us find them too.

Hey, there, Maria!

May I take a liberty

And say that It’s a shame to me

Not to live in harmony

Someone will step forward singing…..

Amen, Amen

Ave Maria

Where have you been hiding?

Don’t you know we need you!

Things are looking pretty bad down here.

I know you hear the fighting

See the torch we’re lighting

On our quest for peace and freedom

Help us see this through……                        ( written by Ahinoam Nini )   

 

どこに隠れているのですか?私たちがあなたを必要としていることをご存知でしょう。こちらは本当にひどいことになっています。でも本当はそこには希望溢れる輝きと優しさと笑いがあること、わかっています。あなたが慈しみ守ってきた道を私たちも見つけられるように助けて欲しい。私はみんながハーモニーの中で生きることが出来ないのが残念でたまらない。勇気を出して一歩踏み出せるように助けて欲しい。戦いが聞こえますよね?私たちが散った命に鎮魂の灯火をともしていること、観てらっしゃいますよね。どうか、平和と自由への追求の道を、貫けるよう、助けて下さい。

Photo by Sanorui&NK     Cavallino’s Mary at Pinacoteca di Brera, Milan

 

f:id:Sanorui:20180814190013j:plain