Pause その2:Naomi Shihab Nye『ロンドン・コーリング/Nomad Lifeを生きる』

アメリカの女流詩人 Naomi Shihab Nye のContemporary Authorsインタビューより

 

“I have always loved the gaps, the spaces between things, as much as the things. I love staring, pondering, mulling, puttering. I love the times when someone or something is late - there’s that rich possibility of noticing more, in the meantime… Poetry calls us to pause. There is so much we overlook, while the abundance around us continues to shimmer, on its own. “

 

私はいつもギャップ、つまり「物」と「物」の空間あるいはスペースを「物」と同じように愛してきました。見つめること、深く思いにふけること、反芻すること、のんびりぶらつくことが大好きです。待ちぼうけを食わされたとき、何かが遅れたとき、そんな時間も好きです。それはその間に何かに気づく可能性に溢れているから。そんなとき、「詩」は私たちに立ち止まるように呼びかけます。私たちは私たちの周りに静かに光り続けている豊かな出来事をたくさん見落としてしまっているのです。Naomi Shihab Nye

 

Photo by Sanorui&NK

f:id:Sanorui:20180702175839j:plain